Oktatás

Miért akarnak a fiatalok az AKG-ba jönni?

A gimnáziummal is hasonló érzésem volt, amikor úgy gondoltam, hogy itt az ideje a suliváltásnak, mint amikor az óvodában mindenki elment és lényegében egyedül maradtam, mint felsőcsoportos, akinél a szülők eldöntötték, hogy a gyereknek még maradnia kell, de én szerettem volna már iskolás lenni. De ebben a dologban a kellemetlen osztálytársak és az alapvetően nem jó tanításmódszerű tanárok is szerepet játszottak.

De ha már iskolaváltásról van szó, melyik gimnáziumba menjek? Hiszen szerintem az életben az egyik legnagyobb döntés az iskolák választása, ami az a hely ahol a gyerek/fiatal leéli a gyermekkorát, az a környezet ahol kibontakozhat, ahol megismeri a világot és ahol megalkothatja a saját véleményét. Azt hiszem, hatodikosként még nem nagyon gondoljuk ezt át, vagyis ahogy én emlékszem, csak a felvételi előtt egy kis idővel jöttem rá, akkor nehezedett rám a nyomás, a tudat, hogyha valahova nem vesznek föl, maradhatok az előző sulimban, amit nagyon nem szerettem volna. Nem is szóltam bele abba, amikor anyukám iskolákat keresett, és nem is képzeltem bele hogy mennyi mindenkivel beszélt, hallgatott meg véleményeket a különböző szóba jövő lehetőségekről, ami nem is volt baj, hisz nagyon sokan mondták, hogy náluk is szüleik találták meg az AKG-t, vagy ismeretség alapján szereztek információt. Persze az is más, ha kilencediktől szeretnél ide járni, mert akkor már nincs második lehetőséged, és kevesebb embert is vesznek fel.

Itt jött be egyszer csak ez a suli, amiről annyi jót hallottunk. Úgy december környékén el is mentünk oda, és ahogy beléptem az Adventi vásár forgatagába, láttam a hatalmas szobrokat a plafonról lógni, egyből megragadott ez az iskola, és úgy gondoltam, hogy ide muszáj bekerülnöm, és álmaim iskolája. Sokan is mesélték, hogy ők is hasonlóan 'szerelmesedtek' bele az új lehetőségbe. De vannak olyanok is, akiknek ide jár(t) a nővére vagy bátyja, az valamilyen szempontból egy ideig szerencsés volt, mert valamennyire könnyebben veszik fel, de most már olyan sokan akarnak ide jelentkezni, hogy ezt nem veszik figyelembe. Az idősebb testvér abban is jó lehet, hogy elmagyarázza neked hogy hogy működnek itt a dolgok, mik a szokások, stb. mert valljuk be, első és második hallásra sem jegyeztem meg az epochális rendszert, és az alkotóköröket.

A másik nagyobb ok, amiért szeretnének ide járni, az a suli különleges rendszere és tulajdonsága a sulinak, hogy a gyerekeket megtanítják az életre, fejlesztik őket abban, amiben jók.

Graur Lilla


Az oktatás feladata

A jövő munkaerejének létrehozása

Régen az iskolákban legfőképp arra fektették a hangsúlyt, hogy minél több lexikális anyagot töltsenek a diákok fejébe; az íróasztalok tele voltak könyvkupacokkal, a diákok pedig ezek tetején aludtak el az éjszakákba nyúló tanulás után. Harminc éve valami megváltozott és azóta is rohamosan változik:

Sokan beszélnek a robotok térhódításáról, és arról hogy ez a kép a New York-i munkásokról,

Ma már ilyen munkásokat ábrázolna:

Húsz év múlva pedig ilyeneket:

A szüleink joggal aggódhatnak, hogy vajon mihez kell értenünk ahhoz, hogy sikeresek legyünk a jövőben.

A 2016.-os davosi Világgazdasági Fórumon külön panelbeszélgetést rendeztek az oktatásról. Jelen volt, egy filozófia professzor, a Wikipédia tulajdonosa, a svájci miniszterelnök, egy fejvadász és az ENSZ oktatási nagykövete. Több mint egy órás beszélgetésükben ezeket a pontokat tartották az oktatás legfontosabb feladatainak:

  • meg kell tanulni tanulni, hiszen ma már dolgozás közben is tanulunk folyamatosan;
  • komputer kell minden gyereknek és IT készségek;
  • kérdezni kell jól megtanulni, és így már tanulnivaló felét elsajátítod;
  • fedezzük fel a világot és beszéljünk minél több nyelvet;
  • meg kell értenünk egymást, és alkalmazkodnunk kell egymáshoz.

Vajon a szüleink idejében tudta az iskola hogy ez lesz egyszer a feladata?

Tóth Hanna

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el